Aktualności

Wnioski biegłych Prokuratury zbieżne z ustaleniami Komisji Millera

Ustalenia biegłych Prokuratury Wojskowej w sprawie katastrofy smoleńskiej, przedstawione na konferencji prasowej 27.03.2015, są całkowicie zbieżne z wnioskami Komisji Millera, opublikowanymi w Raporcie końcowym w 2011 roku. czytaj dalej

Prof. Paweł Artymowicz opowiada o korelacji zapisów dźwięku ze zderzeniami z drzewami

Przedstawiamy kolejny odcinek wideoblogu, w którym prof. Paweł Artymowicz opowiada o korelacji zapisów dźwięku ze zderzeniami z drzewami podczas ostatnich sekund lotu Tu-154M nr 101. czytaj dalej

Słowa przeciw dowodom

Komentarz Zespołu ds. wyjaśniania przyczyny katastrofy smoleńskiej w sprawie ujawnionych przez Naczelną Prokuraturę Wojskową zapisów rozmów wieży lotniska Smoleńsk Siewiernyj z załogą Tu-154M oraz załogą samolotu Jak-40, który 10 kwietnia 2010 r. lądował w Smoleńsku. czytaj dalej

Prof. Paweł Artymowicz przedstawia rekonstrukcję trajektorii lotu

Przedstawiamy kolejny odcinek wideoblogu, w którym prof. Paweł Artymowicz omawia wyniki obliczeniowej symulacji trajektorii ostatnich sekund lotu Tu-154M nr 101. czytaj dalej

Czym jest TAWS?

Samolot Tu-154M nr 101 wyposażony był w system, który w ostatniej minucie lotu kilkakrotnie ostrzegał pilotów o możliwości katastrofy. Mowa o urządzeniu TAWS, którego nazwa wymieniana jest jednak zwykle w innym kontekście. Czym w istocie jest TAWS? Publikujemy artykuł w przystępny sposób odpowiadający na to pytanie. czytaj dalej