Aktualności

Odpowiedź na uwagi dot. raportu zgłoszone na posiedzeniu ZP

Przedstawiamy odpowiedź prof. Grzegorza Kowaleczki na uwagi G.A. Jorgensena otyczące raportu „Rekonstrukcja ostatniej fazy lotu samolotu Tu-154M", sformułowane podczas posiedzenia Zespołu Parlamentarnego. czytaj dalej

Debata naukowa to nie „ustawka”

Prof. dr hab. Inż. Grzegorz Kowaleczko ujawnia kulisy „zapraszania” go na posiedzenie Zespołu Parlamentarnego posła A. Macierewicza. czytaj dalej

Przyczyną katastrofy samolotu Tu-154M w Smoleńsku nie był wybuch

Wbrew przedstawianym w dniu dzisiejszym w jednym z tygodników hipotezom chcemy podkreślić, że nie ma żadnych przesłanek do twierdzenia, że w samolocie Tu-154M, jego skrzydle i innych miejscach doszło do wybuchu lub ich serii.  czytaj dalej

O momentach działających na samolot podczas przechylania

Na zakończenie polemiki z publikacjami Glenna Arthura Jorgensena, przedstawiamy obliczenia wykonane przez prof. Grzegorza Kowaleczkę metodą zastosowaną przez duńskiego inżyniera.
czytaj dalej

O powierzchni odniesieniowej w obliczeniach aerodynamicznych

W związku z wątpliwościami dotyczącymi parametrów przyjętych do obliczeń aerodynamiki samolotu Tu-154M, wyrażanymi przez osoby nie będące specjalistami w dziedzinie lotnictwa, zamieszczamy objaśnienie prof. Grzegorza Kowaleczki. czytaj dalej